Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Wszystkie nasze decyzje, czyli też decyzje o tym, że nie jesteśmy w stanie podjąć jakiejś decyzji, biorą się z lęków. Przed oceną drugiego człowieka, przed odrzuceniem, przed samotnością, przed porażką, przed manipulacją innych, przed niesprostaniem oczekiwaniom otoczenia, przed zmierzeniem się z prawdą o sobie.
Bardzo się bałam. I myślę, że nadal się boję. Może nie tego, czego jeszcze rok temu i nie tak bardzo jak jeszcze rok temu, ale strach jest we mnie mocno zakorzeniony.
Jak sobie pomóc?
Jak nie dać się zawładnąć negatywnymi myślami? Jak przestać się bać?
Nie znam do końca odpowiedzi na te pytania, ale słucham i czytam mądrzejszych. I nade wszystko wsłuchuję się w siebie.
Dzięki bagażowi doświadczeń i przeżyć wiem, że najlepszą dla mnie metodą jest trening racjonalnego myślenia. Bardzo pomogła mi w tym terapia RTZ (Racjonalna Terapia Zachowań). Myślę też, że wiele czerpię od mądrych i życzliwych mi przyjaciół. Zawsze byłam bardzo emocjonalna i mnóstwo decyzji, które podejmowałam, wynikało z faktu, że rządziły mną moje myśli. Myśli, które od zawsze kazały mi dokonywać takich, a nie innych wyborów. Myśli, które wskazywały mi tylko jedną i słuszną, jak mi się zdawało na daną chwilę, drogę do rozwiązania problemu. Wydeptywaną od lat. Wskazaną w dzieciństwie. Dzięki racjonalnej analizie sytuacji i moich zachowań w ciągu ostatniego roku nastąpił ogromny progres. Odkrywam w sobie nieznane dotąd pokłady wewnętrznej siły i wydeptuję nieznane dotąd ścieżki, które pozwalają mi dokonywać innych wyborów, podejmować inne decyzje niż jeszcze rok temu. Dużo mnie to kosztuje wysiłku, czasem robię krok do przodu, a dwa do tyłu, ale jestem bardzo zdeterminowana w postanowieniu, by przestać się bać, by zmienić myślenie – o sobie, a przez to i o innych. Trudno w rok zmienić mechanizmy działania, które kierowały mną całe dotychczasowe życie, ale najważniejsze to próbować i pracować nad sobą. Okazuje się bowiem, że do tego, by żyło nam się lepiej, wcale nie trzeba nie wiadomo jakich metod. Każdy z nas zaopatrzony jest bowiem w narzędzia, które mogą pomóc w trudnej dla nas sytuacji. Jeszcze jakiś czas temu moje lęki, strach i obawy kazały mi myśleć o sobie źle. W sobie doszukiwałam się winy.
Tymczasem wiele wskazuje na to, że jeśli ktoś mnie poniża, sam ma niskie poczucie własnej wartości. Jeśli ktoś mnie ocenia, musiał być bardzo negatywnie oceniony przez innych.
Jeśli ktoś mnie odrzuca, nie poznał się na mnie. Jeśli ktoś mnie nie docenia, nie warto się dla niego starać.

Dzięki treningowi wiem, że nikomu nie muszę nic udowadniać.

Kocham, szanuję i pielęgnuję to, co mam w życiu najcenniejszego.
SIEBIE.

I zaczynam być szczęśliwa.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.